Позакласний захід для учнів 6 класів


МАТЕМАТИЧНИЙ  ІПОДРОМ
Позакласний захід для учнів 6 класів
Провела  вчитель  математики Пономаренко С.А.
"Обладнання: портрети математиків, номерки для глядачів та учасни­ків, квитки математичної лотереї, картонні конячки, зірки. Усім глядачам, які входять до зали, видаються номерки.
ХІД ЗАХОДУ                            
1-й ведучий. Увага! Увага! Ласкаво просимо на математичний іподром!                                                                 
2-й вед у ч и й. Ми зібралися тут сьогодні, щоб стати свідками двох найцікавіших заїздів.
1-й в є д у ч и й. У першому заїзді беруть участь учні 6-А класу.
Жокей № 1 —... (оголошується прізвище, ім'я учня — учасника)
Жокей № 6... .: 2 - й в є д у ч и й. У другому заїзді беруть участь учні 6-Б класу. (Перелічує учасників.) Привітайте їх! (Учасники виходять на сцену, їм вручають номери, під якими вони будуть змагатися.)
1 -й ведучи й. Завдання, що стоїть перед жокеями таке: одержавши пооб'їжджених коней, перебороти всі бар'єри і прийти першими до фінішу. За успішне взяття кожного бар'єру жокею видається зірка. Хто до кінця гри набере більше зірок, той і стане переможцем перегонів.
2-й ведучий. Підчас нашої гри працює тоталізатор. Ви зможете зробити свої ставки, тобто вгадати, хто прийде першим у першому заїзді і хто в другому. Ставки приймають досвідчені букмекери.
1-й ведучий. Крім того, кожен з вас зможе взяти участь у матема-гичній лотереї. На щасливому квиточку написане завдання. Якщо ви змо­жете розв'язати його до кінця гри, то приз ваш.
2-й ведучий. Отже, робіть ставки, добродії! Ні пуху, ні пера!
Помічники записують ставки в заздалегідь підготовлені відомості і розносять свитки - лотереї. У цей час звучить музика.
1-й ведучий. Отже, ставки зроблені, ставки більше не приймаються.
2-й ведучий. Хто ж першим піде зі старту?
Завдання наїзникам. Ви вмієте рахувати до 50? Ось вам зараз це й по­трібно буде зробити. Тільки замість чисел, що діляться на 3 чи закін­чуються на 3, потрібно говорити слова «не зіб'юся». Якщо збився, — то робиш крок назад і в цьому турі вже не береш участі. Той, хто залишиться попереду всіх, і буде переможцем.
(Учасники рахують по черзі: 1, 2, не зіб'юся, 4, 5...)
1 -й ведучий. Отже, зі старту першим пішов жокей під номером... Вершники швидко наближаються до бар'єра № 1.
Перший заїзд
Бар'єр № 1. Щоб узяти його, потрібно швидко й правильно розв'язати два приклади.
Помічники роздають карточки з завданнями:
2 + 100:25-4:2; 125-8-4-25:10.
Поки учасники виконують завдання, глядачі вболівають за своїх фаворитів.  Бар'єр № 2. Щоб подолати другий бар'єр, вам потрібно за 2 хвилини написати якнайбільше слів, пов'язаних з математикою, що починаються на букву «П».
Бар'єр № 3. Я зачитую слова. Якщо слово пов'язане з математикою, ви мовчки киваєте головою «так», якщо ні — хитаєте «ні». Хто помилився,/ робить крок назад.
Слова: трикутник, периметр, ішак, кут, формуляр, вугілля, інтрига, рівняння, градус, резус, дециметр, синус, куля, дифірамб, абак, акцент, формула, інтеграл.
Бар'єр № 4. Зараз я загадаю двозначне число, а ваше завдання відга­дати його, ставлячи питання, на які я буду відповідати тільки двома слова­ми: «більше» чи «менше».
Бар'єр № 5. Серед портретів математиків, що розміщені в цій залі, ви повинні вибрати той, про кого я поведу розповідь.
1.  Про цього вченого розповідали, що коли він навчався в першому класі, то вчитель, вирішивши перепочити, дав учням таке завдання: знайти суму чисел від 1 до 100. Не минуло й хвилини, як цей хлопчик поклав на стіл учителя виконане завдання. І лише в нього одного воно виявилося виконаним правильно. (Гаусе К.Ф.)
2.  Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики. (Ко-валевськаС.В.)
3. Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати,, в ре­зультаті чого втратив зір. (Ейлер Л.)
Бар'єр № 6. Усім учасникам роздається гра «15». Фішки в усіх в одна­ковому положенні. За одну хвилину потрібно розставити їх у потрібному порядку (від 1 до 15).
1-й ведучий. Отже, переможцем першого заїзду став гравець під номером.... Вітаємо й нагороджуємо переможця.
2-й ведучий. Запрошуємо на сцену учасників другого заїзду.
Другий заїзд
 Бар'єр № 1. Усім жокеям по черзі потрібно швидко відповідати на за­питання. Хто не відповів чи відповів неправильно — робить крок назад.
Запитання
1.  Що називається відсотком?
2.  Куди й на скільки знаків переносимо кому при множенні на 100?
3. Хто автор вашого підручника математики?
4.  Якщо відома швидкість і відстань, то якою дією шукаємо час?
5. Як називається дріб, у якого чисельник менший від знаменника?
6. Як називаються прямі, що лежать в одній площині і не перетинаються?
7. Добуток двох від'ємних чисел є число...
8.  Одна тисячна кілограма — це...
і 9. Куди переносимо кому при діленні на 0,01?
   Бар'єр № 2. Хто швидше обчислить: 125-8-4-25; 25 % від 400; 75 % від 80.
Бар'єр № 3. Я загадала тризначне число. Ваше завдання — відгадати його, ставлячи питання, на які я буду відповідати тільки двома слова-ми:«більше» чи «менше».
 Бар'єр № 4. Вам дається математичне слово. З його букв треба скласти інші слова, причому якщо вони також будуть пов'язані з математикою, то одне вважається за 3? Хто ж складе більше таких слів?
 Бар'єр № 5. Біля берега стояв човен, у якому може вміститися лише одна людина. До ріки підійшли двоє й обоє переправилися на інший бе­рег. Як це могло статися? (Вони знаходились на різних берегах ріки.)
Бар'єр № 6. Розповісти жестами математичне правило (кожному грав­цю своє): на нуль ділити не можна; множення на 10,100,1000..., перестав­ний закон додавання; правильний і неправильний дріб (означення); дода­вання десяткових дробів; означення паралельних прямих.
2-й ведучи й;. Переможцем другого заїзду став гравець під номером...
1-й ведучий. Хто з вас зміг правильно вгадати обох наших переможців? (Підбиваються підсумки тоталізатора.)
2-й ведучий. А хто стане тим щасливчиком, який виграє приз? (За­читуються задачі і надані глядачами розв'язання, підбиваються підсумки)


Комментариев нет:

Отправить комментарий