МАТЕМАТИЧНИЙ ІПОДРОМ
Позакласний захід для учнів 6 класів
Провела
вчитель математики Пономаренко
С.А.
"Обладнання: портрети
математиків, номерки для глядачів та учасників, квитки математичної лотереї,
картонні конячки, зірки. Усім глядачам, які входять до зали, видаються номерки.
ХІД ЗАХОДУ
1-й ведучий. Увага! Увага! Ласкаво просимо на математичний
іподром!
2-й вед у ч и й. Ми зібралися тут сьогодні, щоб стати
свідками двох найцікавіших заїздів.
1-й в є д у ч и й. У першому заїзді беруть участь учні 6-А
класу.
Жокей № 1 —...
(оголошується прізвище, ім'я учня — учасника)
Жокей № 6... .: 2 - й в є
д у ч и й. У другому заїзді беруть участь учні 6-Б класу. (Перелічує
учасників.) Привітайте їх! (Учасники виходять на сцену, їм вручають
номери, під якими вони будуть змагатися.)
1 -й ведучи й. Завдання, що стоїть перед жокеями таке:
одержавши пооб'їжджених коней, перебороти всі бар'єри і прийти першими до
фінішу. За успішне взяття кожного бар'єру жокею видається зірка. Хто до кінця
гри набере більше зірок, той і стане переможцем перегонів.
2-й ведучий. Підчас нашої гри працює тоталізатор. Ви
зможете зробити свої ставки, тобто вгадати, хто прийде першим у першому заїзді
і хто в другому. Ставки приймають досвідчені букмекери.
1-й ведучий. Крім того, кожен з вас зможе взяти участь у
матема-гичній лотереї. На щасливому квиточку написане завдання. Якщо ви зможете
розв'язати його до кінця гри, то приз ваш.
2-й ведучий. Отже, робіть ставки, добродії! Ні пуху, ні
пера!
Помічники записують ставки
в заздалегідь підготовлені відомості і розносять свитки - лотереї. У цей час
звучить музика.
1-й ведучий. Отже, ставки зроблені, ставки більше не приймаються.
2-й ведучий. Хто ж першим піде зі старту?
Завдання наїзникам. Ви
вмієте рахувати до 50? Ось вам зараз це й потрібно буде зробити. Тільки
замість чисел, що діляться на 3 чи закінчуються на 3, потрібно говорити слова
«не зіб'юся». Якщо збився, — то робиш крок назад і в цьому турі вже не береш
участі. Той, хто залишиться попереду всіх, і буде переможцем.
(Учасники
рахують по черзі: 1, 2, не зіб'юся, 4, 5...)
1 -й ведучий. Отже, зі старту першим пішов жокей під
номером... Вершники швидко наближаються до бар'єра № 1.
Перший заїзд
Бар'єр № 1. Щоб узяти
його, потрібно швидко й правильно розв'язати два приклади.
Помічники роздають
карточки з завданнями:
2 + 100:25-4:2; 125-8-4-25:10.
Поки учасники виконують
завдання, глядачі вболівають за своїх фаворитів. Бар'єр № 2. Щоб подолати
другий бар'єр, вам потрібно за 2 хвилини написати якнайбільше слів, пов'язаних
з математикою, що починаються на букву «П».
Бар'єр № 3. Я зачитую
слова. Якщо слово пов'язане з математикою, ви мовчки киваєте головою «так», якщо
ні — хитаєте «ні». Хто помилився,/ робить крок назад.
Слова: трикутник,
периметр, ішак, кут, формуляр, вугілля, інтрига, рівняння, градус, резус,
дециметр, синус, куля, дифірамб, абак, акцент, формула, інтеграл.
Бар'єр № 4. Зараз я
загадаю двозначне число, а ваше завдання відгадати його, ставлячи питання, на
які я буду відповідати тільки двома словами: «більше» чи «менше».
Бар'єр № 5. Серед
портретів математиків, що розміщені в цій залі, ви повинні вибрати той, про
кого я поведу розповідь.
1. Про цього вченого
розповідали, що коли він навчався в першому класі, то вчитель, вирішивши
перепочити, дав учням таке завдання: знайти суму чисел від 1 до 100. Не минуло
й хвилини, як цей хлопчик поклав на стіл учителя виконане завдання. І лише в
нього одного воно виявилося виконаним правильно. (Гаусе К.Ф.)
2. Ця людина вперше почала
вивчати математику за... шпалерами. Стіни дитячої кімнати були обклеєні
фрагментами лекцій з математики. (Ко-валевськаС.В.)
3. Лікарі заборонили йому працювати, але він продовжував писати,,
в результаті чого втратив зір. (Ейлер Л.)
Бар'єр № 6. Усім учасникам
роздається гра «15». Фішки в усіх в однаковому положенні. За одну хвилину
потрібно розставити їх у потрібному порядку (від 1 до 15).
1-й ведучий. Отже, переможцем першого заїзду став гравець
під номером.... Вітаємо й нагороджуємо переможця.
2-й ведучий. Запрошуємо на сцену учасників другого заїзду.
Другий заїзд
Бар'єр № 1. Усім жокеям по
черзі потрібно швидко відповідати на запитання. Хто не відповів чи відповів
неправильно — робить крок назад.
Запитання
1. Що називається відсотком?
2. Куди й на скільки знаків
переносимо кому при множенні на 100?
3. Хто автор вашого підручника математики?
4. Якщо відома швидкість і
відстань, то якою дією шукаємо час?
5. Як називається дріб, у якого чисельник менший від
знаменника?
6. Як називаються прямі, що лежать в одній площині і не
перетинаються?
7. Добуток двох від'ємних чисел є число...
8. Одна тисячна кілограма —
це...
і 9. Куди переносимо кому
при діленні на 0,01?
Бар'єр № 2. Хто швидше
обчислить: 125-8-4-25; 25 % від 400; 75 % від 80.
Бар'єр № 3. Я загадала
тризначне число. Ваше завдання — відгадати його, ставлячи питання, на які я буду відповідати тільки двома
слова-ми:«більше» чи «менше».
Бар'єр № 4. Вам дається
математичне слово. З його букв треба скласти інші слова, причому якщо вони
також будуть пов'язані з математикою, то одне вважається за 3? Хто ж складе
більше таких слів?
Бар'єр № 5. Біля берега
стояв човен, у якому може вміститися лише
одна людина. До ріки підійшли двоє й обоє переправилися на інший берег. Як це
могло статися? (Вони знаходились на різних берегах ріки.)
Бар'єр № 6. Розповісти
жестами математичне правило (кожному гравцю своє): на нуль ділити не можна;
множення на 10,100,1000..., переставний закон додавання; правильний і
неправильний дріб (означення); додавання десяткових дробів; означення
паралельних прямих.
2-й ведучи й;. Переможцем другого заїзду став гравець під
номером...
1-й ведучий. Хто з вас зміг правильно вгадати обох наших
переможців? (Підбиваються підсумки тоталізатора.)
2-й ведучий. А хто стане тим щасливчиком, який виграє приз?
(Зачитуються задачі і надані глядачами розв'язання, підбиваються підсумки)
Комментариев нет:
Отправить комментарий