Для учнів 9-тих класів "Математичний турнір"

Математичний турнір 9 клас

Мета гри:
- Сприяти вмінню застосовувати свої знання в нестандартних ситуаціях;
- Розвиток творчих та комунікативних здібностей учнів;
- Стимулювання інтересу до предмета;
- Розвиток почуття солідарності і здорового суперництва.

Правила:
Гра проводиться між двома командами. Кожна команда вибирає капітана і придумує собі назву. До гри потрібно підготувати карту з секторами гри (на великому аркуші), до кожного сектору підготувати знімні картки з номером питання і кількістю балів до нього. Ця карта розміщується на дошці.
 Для сектора «Перевір себе» і «Цікава математика» необхідні ксерокопії питань (по 2 шт). Одна копія кладеться на стіл гравцям команди, інша на стіл групи підтримки.
Для сектора «Чорний мішок» потрібно заздалегідь підготувати малюнки (8 штук, по 4 для 1 питання) і фонограму пісень (по 1 пісні для кожного питання).
Для конкурсу капітанів «Малюнок» потрібно підготувати альбомні листи (4 шт.) І маркери (2 шт.).
Гра «Юний математик» складається з чотирьох секторів: Історія математики (4 питання по 10 балів), Перевір себе (6 питань по 5 балів), Цікава математика (4 питання по 10 балів), Чорний мішок (4 питання по 5 балів).
Перед початком гри для визначення права першого ходу проводиться конкурс капітанів. Команда капітан, якій переміг починає гру першим. Гравці кожної з команд по черзі вибирають сектор і номер питання з нього. На обговорення кожного питання дається 40 секунд, відповідає гравець вибрав дане питання. Якщо гравець відповідає правильно на запитання, то команді присуджується стільки очок, яка вартість даного питання. У будь-якому випадку (незалежно від правильності відповіді гравця), команді присвоюється додатково 3 очки, якщо відповідь групи підтримки даної команди виявиться вірним Гра продовжується до тих пір поки всі питання не будуть розіграні. Після розіграшу питань проводиться конкурс капітанів, який остаточно завершує гру і оголошуються результати. Переможців чекає приз!

Історія математики.

1 варіант
1. Як називається система числення, якою ми користуємося?
Відповідь: десяткова і позиційна.
2. Чим відрізняється арифметика від алгебри?
Відповідь: арифметика наука про числа, а алгебра ще використовує літери, знаки відносин.
3. У 17 столітті в російській арифметиці вживалося наступні найменування чисел:
    леодр, легіон, тьма. Яке з цих назв відповідає 10 тис., 100 тис.,
    1 млн.?
Відповідь: тьма - 10 тис., Легіон - 100 тис., Леодр - 1 млн.
4. Як називалася рахункова математична машина, яку в 1878 році винайшов
    російський математик П.Л. Чебишев?
Відповідь: арифмометр.

2 варіант

1. Назвіть дріб, яка в стародавній Русі називалася полполтреть?
Відповідь: 1/12

2. Про які числах йде мова в даному вислові: «Сума двох майн є майно. Сума двох боргів є борг »? Перефразуйте.
Відповідь: позитивні і негативні.

 3. У «Арифметиці» Магницького на першій сторінці зображений палац науки, на престолі сидить царівна «Арифметика», в її правій руці ключ - ключ до всіх знань, а до пізнання арифметики ведуть п'ять ступенів ... Остання ступінь - поділ. Назвіть по порядку перші чотири щаблі.
Відповідь: лічити, додавання, віднімання, множення.

 4. Що послужило прототипом російських рахунків?
Відповідь: давньогрецька дошка АБАК

Перевір себе.
1 варіант
1. Окремим випадком якої теореми є теорема Піфагора?
 а) теореми синусів;
 б) теореми про площі трикутника;
    в) теореми косинусів;
    г) теореми Фалеса.
    Відповідь: теореми косинусів.
2. Площа, якої фігури дорівнює добутку півсуми підстав на висоту?
  а) трапеції;
  б) квадрата;
   в) трикутника;
   г) паралелограма.
    Відповідь: трапеції ..
3. Затвердження, справедливість якого встановлюється шляхом міркувань,
    називається:
    а) аксіома;
    б) теорема;
    в) постулат;
    г) визначення.
    Відповідь: теорема.
4. Кут дорівнює половині дуги, на яку він спирається, є:
   а) центральним;
   б) описаним;
     в) зовнішнім;
     г) вписаним.
    Відповідь: вписаним.
5. Діагоналі, якого чотирикутника рівні і перпендикулярні?
а) трапеції;
б) квадрата;
    в) прямокутника;
    г) ромба.
     Відповідь: квадрата.
6. Сума, яких кутів не завжди дорівнює 180?
 а) суміжних;
    б) всіх кутів трикутника;
    в) внутрішніх односторонніх;
    г) двох прямих кутів.
    Відповідь: внутрішніх односторонніх (дорівнює 1800 тільки при перетині двох паралельних прямих січною).
2 варіант
1. Якщо сторони одного кута є продовженнями сторін іншого кута, то
    такі кути називаються:
    а) вертикальними;
    б) суміжними;
    в) прямими;
    г) відповідними.
    Відповідь: вертикальні кути.
2. Яка з фігур володіє осьової і центральної симетрією?
    а) трикутник;
    б) паралелограм;
    в) коло;
    г) кут.
    Відповідь: окружність.
3. Тангенсом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення:
    а) прилеглого катета до гіпотенузи;
    б) протилежного катета до прилеглого;
    в) протилежного катета до гіпотенузи;
    г) косинуса кута до синуса.
    Відповідь: протилежного катета до прилеглого.
4. Що неможливо зробити тільки за допомогою циркуля і лінійки?
    а) побудувати кут рівний даному;
    б) розділити кут на три рівні частини;
    в) провести до прямої перпендикуляр;
    г) провести бісектрису будь-якого кута.
    Відповідь: розділити кут на три рівні частини.
5. Якщо катет прямокутного трикутника дорівнює половині гіпотенузи, то кут,
    лежить проти цього катета, дорівнює:
    а) 900;
    б) 450;
    в) 600;
    г) 300.
     Відповідь: 300.
6. При перетині двох паралельних прямих січною, яка пара кутів
    нерівна?
    а) вертикальні кути;
    б) відповідні кути;
    в) накрестлежащіе кути;
    г) внутрішні односторонні.
    Відповідь: внутрішні односторонні.

Цікава математика

1 варіант
1. Мій знайомий Саша одного разу мені сказав: «Позавчора мені було 10 років, а в
Наступного року виповниться 13 років ». Чи може бути таке?
Відповідь: 31 грудня Саші виповнилося 11 років, а розмова відбувалася на наступний день, 1 січня.
2. За стежкою вздовж кущів йшло 11 хвостів.
Порахувати я також зміг, що крокувало 30 ніг.
Це разом йшли кудись півні і поросята.
А тепер питання така, скільки було птахів
І дізнатися я був би радий скільки було поросят?
Відповідь: якщо півнів прийняти за х, то поросят 11-х. У півнів дві ноги - 2х, у поросят -
4 (11-х), всього ніг 30. Вирішуючи рівняння 2х + 4 (11-х) = 30 знаходимо х = 7 (півні), тоді поросят 4.
Птахів - 7, Поросят - 4.
3. - Бабуся скільки років твоєму онукові?
- А йому, милий, стільки місяців скільки мені років.
- А скільки ж тобі років?
- Нам з онуком разом 65 років. А вже скільки років онукові порахуй сам.
Відповідь: Бабусі - 60 років, Онуку - 5 років.
4. Хлопці пиляють колоди на метрові шматки. Відпилювання одного шматка занімет одну
     хвилину. За скільки часу вони розпиляють колоду завдовжки 10 м?
Відповідь: за 9 хвилин.
Чорний ящик
1. Відеовопрос -
2. Музвопрос - назвіть цифру, про яку згадується в даній пісні.
3. Відеовопрос -
4. Музвопрос - які відмітки отримує дівчина в цій пісні?

2 варіант
1. Якось рано зранку птиці плавали у ставку.
Білосніжних лебедів втричі більше ніж гусей,
Качок було 8 пар вдвічі більше ніж гагар.
Скільки було птахів всього, якщо нам ще дано
Що всіх качок і гусей стільки, скільки лебедів?
Відповідь: Т.к. качок 8 пар, то всього їх 16, гагар вдвічі менше - 8. Якщо гусей прийняти
за х, то лебедів було 3х, а це дорівнює кількості всіх качок і гусей 16 + х. Вирішуючи
рівняння 16 + х = 3х, знаходимо х = 8 (гуси), а лебедів втричі більше - 24.
Гагар - 8, Качок - 16, Гусей - 8, Лебедів - 24.
2. Три сусіда мужика Федір, Яків і Лука,
Щоб завжди з водою бути стали свій колодязь рити.
Але Лука раптом каже: «Адже момент один забутий.
Потрібно довжини всіх доріг від колодязя на поріг
Зробити рівними друзі допускати образ не можна ».
Можна ль це зробити їм, і скажи шляхом яким?
Відповідь: колодязь вирити в центрі описаного кола, через точку поворотів
сусідів.
3. У сім'ї я ріс один на світі
І це правда до кінця.
Але син того, хто на портреті
Син мого батька.
Хто ж зображений на портреті?
Відповідь: тому син мого батька - я сам, то на портреті - батько.
4. З корабля була скинута мотузкові сходи. Відстань між дощечками
15 см. Приплив йде зі швидкістю 5 м / с, через який час вода покриє
      7 дощечок, якщо 2 дощечки вже були у воді?
       Відповідь: корабель піднімається з припливом.
Чорний мішок.
1. Відеовопрос - скільки було синіх намистин на браслеті?
2. Музвопрос - назвіть цифру, якою так радіють в даній пісні.
3. Відеовопрос - що лежало поруч з кубом?
4. Музвопрос - в цій пісні згадують таблицю множення, що саме.

Конкурс капітанів
1 варіант
1. Веселий малюнок. Кожен член команди (включаючи групу підтримки) на
альбомному аркуші малює один геометричний об'єкт. Цей листок віддається
капітану команди і він на чистому альбомному аркуші зображує який-небудь
малюнок з усіх даних об'єктів.
Завдання: покажіть КВІТКА.
2. Асоціація. Цей конкурс починає команда, яка набрала більше очок.
     Капітану на вушко повідомляється якесь слово. Він на вушко
ведучому називає 6 асоціацій пов'язаних з даним словом. Потім ведучий
повідомляє ключове слово всій команді. Кожен член команди (включаючи групу
підтримки) називає по одній своїй асоціації цього слова. За кожне
збіг команда отримує 2 бали.
Завдання: перший команді - РОМБ.
                Друге команді - КРУГ.

2 варіант
1. Веселий малюнок. Кожен член команди (включаючи групу підтримки) на
альбомному аркуші малює один геометричний об'єкт. Цей листок віддається
капітану команди і він на чистому альбомному аркуші зображує який-небудь
малюнок з усіх даних об'єктів.
Завдання: покажіть РОБОТА.

2. Асоціація. Цей конкурс починає команда, яка набрала більше очок.
     Капітану на вушко повідомляється якесь слово. Він на вушко
ведучому називає 6 асоціацій пов'язаних з даним словом. Потім ведучий
повідомляє ключове слово всій команді. Кожен член команди (включаючи групу
підтримки) називає по одній своїй асоціації цього слова. За кожне
збіг команда отримує 2 бали.
Завдання: перший команді - КВАДРАТ
                Друге команді - окружні

    г) косинуса угла к синусу.
    Ответ: противолежащего катета к прилежащему.
4. Что невозможно сделать только с помощью циркуля и линейки?
    а) построить угол равный данному;
    б) разделить угол на три равные части;
    в) провести к прямой перпендикуляр;
    г) провести биссектрису любого угла.
    Ответ: разделить угол на три равные части.
5. Если катет прямоугольного треугольника равен половине гипотенузы, то угол,
    лежащий против этого катета, равен:
    а) 900;
    б) 450;
    в) 600;
    г) 300.
     Ответ: 300.
6. При пересечении двух параллельных прямых секущей, какая пара углов
    неравная?
    а) вертикальные углы;
    б) соответственные углы;
    в) накрестлежащие углы;
    г) внутренние односторонние.
    Ответ: внутренние односторонние.

Занимательная математика
1 вариант
1. Мой знакомый Саша однажды мне сказал: «Позавчера мне было 10 лет, а в
будущем году исполнится 13 лет». Может ли быть такое?
Ответ: 31 декабря Саше исполнилось 11 лет, а разговор происходил на следующий день, 1 января.
2.  По тропинке вдоль кустов шло 11 хвостов.
Сосчитать я также смог, что шагало 30 ног.
Это вместе шли куда-то петухи и поросята.
А теперь вопрос таков, сколько было петухов
И узнать я был бы рад сколько было поросят?
Ответ: если петухов принять за х, то поросят 11-х. У петухов  две ноги - 2х, у поросят -
4(11-х), всего ног 30. Решая уравнение 2х+4(11-х)=30  находим х=7 (петухи), тогда поросят 4.
Петухов - 7, Поросят - 4.
3.  - Бабушка сколько лет твоему внуку?
- А ему, милый, столько месяцев сколько мне лет.
- А сколько же тебе лет?
- Нам с внуком вместе 65 лет. А уж сколько лет внуку сосчитай сам.
Ответ:Бабушке - 60 лет, Внуку - 5 лет.
4.  Ребята пилят брёвна на метровые куски. Отпиливание одного куска занимет одну
     минуту. За сколько времени они распилят бревно длиною 10 м?
Ответ: за 9 минут.
Чёрный ящик
1. Видеовопрос -
2. Музвопрос - назовите цифру, о которой упоминается в данной песни.
3. Видеовопрос -
4. Музвопрос - какие отметки получает девушка в этой песни?
2 вариант
1.  Как-то рано по утру птицы плавали в пруду.
Белоснежных лебедей втрое больше чем гусей,
Уток было 8 пар вдвое больше чем гагар.
Сколько было птиц всего, если нам ещё дано
Что всех уток и гусей столько, сколько лебедей?
Ответ: Т.к. уток 8 пар, то всего их 16, гагар вдвое меньше - 8. Если гусей принять
за х, то лебедей было 3х, а это равно количеству всех уток и гусей 16+х. Решая
уравнение 16+х=3х, находим х=8 (гуси), а лебедей втрое больше - 24.
Гагар - 8, Уток - 16, Гусей - 8, Лебедей - 24.     
2. Три соседа мужика Фёдор, Яков и Лука,
Чтоб всегда с водою быть стали свой колодец рыть.
Но Лука вдруг говорит: «Ведь момент один забыт.
Нужно длины всех дорог от колодца на порог
Сделать равными друзья допускать обид нельзя».
Можно ль это сделать им, и скажи путём каким?
Ответ: колодец вырыть в центре описанной окружности, через точку поворотов
соседей.
3.  В семье я рос один на свете
И это правда до конца.
Но сын того, кто на портрете
Сын моего отца.
Кто же изображён на портрете?
Ответ: т.к. сын моего отца - я сам, то на портрете - отец.
4. С корабля была сброшена веревочная лестница. Расстояние между дощечками
15 см. Прилив идет со скоростью 5 м/с, через какое время вода покроет
      7 дощечек, если 2 дощечки уже были в воде?
       Ответ: корабль поднимается с приливом.
Чёрный мешок. 
1. Видеовопрос - сколько было синих бусинок на браслете?
2. Музвопрос - назовите цифру, которой так радуются в данной песни.
3. Видеовопрос - что лежало рядом с кубом?
4. Музвопрос - в этой песни вспоминают таблицу умножения, что именно.
Конкурс капитанов 
1 вариант
1. Весёлый рисунок. Каждый член команды (включая группу поддержки) на
альбомном листе  рисует один геометрический объект. Этот листок отдаётся
капитану команды и он на чистом альбомном листе изображает какой-либо
рисунок из всех данных объектов.
Задание: изобразите ЦВЕТОК.
2. Ассоциация.  Этот конкурс начинает  команда, которая набрала больше очков.
     Капитану на ушко сообщается какое-то слово. Он на ушко       
ведущему называет 6 ассоциаций связанных с данным словом.  Затем ведущий
сообщает ключевое слово всей команде. Каждый член команды (включая группу
поддержки) называет по одной своей ассоциации этого слова. За каждое
совпадение команда получает 2 балла.
Задание: 1-ой команде - РОМБ.
                2-ой команде - КРУГ.

2 вариант
1. Весёлый рисунок. Каждый член команды (включая группу поддержки) на
альбомном листе  рисует один геометрический объект. Этот листок отдаётся
капитану команды и он на чистом альбомном листе изображает какой-либо
рисунок из всех данных объектов.
Задание: изобразите РОБОТА.

2. Ассоциация.  Этот конкурс начинает  команда, которая набрала больше очков.
     Капитану на ушко сообщается какое-то слово. Он на ушко
ведущему называет 6 ассоциаций связанных с данным словом.  Затем ведущий
сообщает ключевое слово всей команде. Каждый член команды (включая группу
поддержки) называет по одной своей ассоциации этого слова. За каждое
совпадение команда получает 2 балла.
Задание: 1-ой команде - КВАДРАТ

                2-ой команде - ОКРУЖНОСТЬ

Комментариев нет:

Отправить комментарий