Математичний турнір 9
клас
Мета гри:
- Сприяти вмінню застосовувати свої знання в нестандартних ситуаціях;
- Розвиток творчих та комунікативних здібностей учнів;
- Стимулювання інтересу до предмета;
- Розвиток почуття солідарності і здорового суперництва.
Правила:
Гра проводиться між двома командами. Кожна команда вибирає капітана і
придумує собі назву. До гри потрібно підготувати карту з секторами гри (на
великому аркуші), до кожного сектору підготувати знімні картки з номером
питання і кількістю балів до нього. Ця карта розміщується на дошці.
Для сектора «Перевір себе» і «Цікава математика» необхідні
ксерокопії питань (по 2 шт). Одна копія кладеться на стіл гравцям команди, інша
на стіл групи підтримки.
Для сектора «Чорний мішок» потрібно заздалегідь підготувати малюнки (8
штук, по 4 для 1 питання) і фонограму пісень (по 1 пісні для кожного питання).
Для конкурсу капітанів «Малюнок» потрібно підготувати альбомні листи (4
шт.) І маркери (2 шт.).
Гра «Юний математик» складається з чотирьох секторів: Історія математики
(4 питання по 10 балів), Перевір себе (6 питань по 5 балів), Цікава математика
(4 питання по 10 балів), Чорний мішок (4 питання по 5 балів).
Перед початком гри для визначення права першого ходу проводиться конкурс
капітанів. Команда капітан, якій переміг починає гру першим. Гравці кожної з
команд по черзі вибирають сектор і номер питання з нього. На обговорення
кожного питання дається 40 секунд, відповідає гравець вибрав дане питання. Якщо
гравець відповідає правильно на запитання, то команді присуджується стільки
очок, яка вартість даного питання. У будь-якому випадку (незалежно від
правильності відповіді гравця), команді присвоюється додатково 3 очки, якщо
відповідь групи підтримки даної команди виявиться вірним Гра продовжується до
тих пір поки всі питання не будуть розіграні. Після розіграшу питань
проводиться конкурс капітанів, який остаточно завершує гру і оголошуються
результати. Переможців чекає приз!
Історія математики.
1 варіант
1. Як називається система числення, якою ми користуємося?
Відповідь: десяткова і позиційна.
2. Чим відрізняється арифметика від алгебри?
Відповідь: арифметика наука про числа, а алгебра ще використовує літери,
знаки відносин.
3. У 17 столітті в російській арифметиці вживалося наступні найменування
чисел:
леодр, легіон, тьма. Яке з цих назв відповідає 10
тис., 100 тис.,
1 млн.?
Відповідь: тьма - 10 тис., Легіон - 100 тис., Леодр - 1 млн.
4. Як називалася рахункова математична машина, яку в 1878 році винайшов
російський математик П.Л. Чебишев?
Відповідь: арифмометр.
2 варіант
1. Назвіть дріб, яка в стародавній Русі називалася полполтреть?
Відповідь: 1/12
2. Про які числах йде мова в даному вислові: «Сума двох майн є майно. Сума
двох боргів є борг »? Перефразуйте.
Відповідь: позитивні і негативні.
3. У «Арифметиці» Магницького на першій сторінці зображений палац
науки, на престолі сидить царівна «Арифметика», в її правій руці ключ - ключ до
всіх знань, а до пізнання арифметики ведуть п'ять ступенів ... Остання ступінь
- поділ. Назвіть по порядку перші чотири щаблі.
Відповідь: лічити, додавання, віднімання, множення.
4. Що послужило прототипом російських рахунків?
Відповідь: давньогрецька дошка АБАК
Перевір себе.
1 варіант
1. Окремим випадком якої теореми є теорема Піфагора?
а) теореми синусів;
б) теореми про площі трикутника;
в) теореми косинусів;
г) теореми Фалеса.
Відповідь: теореми косинусів.
2. Площа, якої фігури дорівнює добутку півсуми підстав на висоту?
а) трапеції;
б) квадрата;
в) трикутника;
г) паралелограма.
Відповідь: трапеції ..
3. Затвердження, справедливість якого встановлюється шляхом міркувань,
називається:
а) аксіома;
б) теорема;
в) постулат;
г) визначення.
Відповідь: теорема.
4. Кут дорівнює половині дуги, на яку він спирається, є:
а) центральним;
б) описаним;
в) зовнішнім;
г) вписаним.
Відповідь: вписаним.
5. Діагоналі, якого чотирикутника рівні і перпендикулярні?
а) трапеції;
б) квадрата;
в) прямокутника;
г) ромба.
Відповідь: квадрата.
6. Сума, яких кутів не завжди дорівнює 180?
а) суміжних;
б) всіх кутів трикутника;
в) внутрішніх односторонніх;
г) двох прямих кутів.
Відповідь: внутрішніх односторонніх (дорівнює 1800
тільки при перетині двох паралельних прямих січною).
2 варіант
1. Якщо сторони одного кута є продовженнями сторін іншого кута, то
такі кути називаються:
а) вертикальними;
б) суміжними;
в) прямими;
г) відповідними.
Відповідь: вертикальні кути.
2. Яка з фігур володіє осьової і центральної симетрією?
а) трикутник;
б) паралелограм;
в) коло;
г) кут.
Відповідь: окружність.
3. Тангенсом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення:
а) прилеглого катета до гіпотенузи;
б) протилежного катета до прилеглого;
в) протилежного катета до гіпотенузи;
г) косинуса кута до синуса.
Відповідь: протилежного катета до прилеглого.
4. Що неможливо зробити тільки за допомогою циркуля і лінійки?
а) побудувати кут рівний даному;
б) розділити кут на три рівні частини;
в) провести до прямої перпендикуляр;
г) провести бісектрису будь-якого кута.
Відповідь: розділити кут на три рівні частини.
5. Якщо катет прямокутного трикутника дорівнює половині гіпотенузи, то
кут,
лежить проти цього катета, дорівнює:
а) 900;
б) 450;
в) 600;
г) 300.
Відповідь: 300.
6. При перетині двох паралельних прямих січною, яка пара кутів
нерівна?
а) вертикальні кути;
б) відповідні кути;
в) накрестлежащіе кути;
г) внутрішні односторонні.
Відповідь: внутрішні односторонні.
Цікава математика
1 варіант
1. Мій знайомий Саша одного разу мені сказав: «Позавчора мені було 10
років, а в
Наступного року виповниться 13 років ». Чи може бути таке?
Відповідь: 31 грудня Саші виповнилося 11 років, а розмова відбувалася на
наступний день, 1 січня.
2. За стежкою вздовж кущів йшло 11 хвостів.
Порахувати я також зміг, що крокувало 30 ніг.
Це разом йшли кудись півні і поросята.
А тепер питання така, скільки було птахів
І дізнатися я був би радий скільки було поросят?
Відповідь: якщо півнів прийняти за х, то поросят 11-х. У півнів дві ноги -
2х, у поросят -
4 (11-х), всього ніг 30. Вирішуючи рівняння 2х + 4 (11-х) = 30 знаходимо х
= 7 (півні), тоді поросят 4.
Птахів - 7, Поросят - 4.
3. - Бабуся скільки років твоєму онукові?
- А йому, милий, стільки місяців скільки мені років.
- А скільки ж тобі років?
- Нам з онуком разом 65 років. А вже скільки років онукові порахуй сам.
Відповідь: Бабусі - 60 років, Онуку - 5 років.
4. Хлопці пиляють колоди на метрові шматки. Відпилювання одного шматка
занімет одну
хвилину. За скільки часу вони розпиляють
колоду завдовжки 10 м?
Відповідь: за 9 хвилин.
Чорний ящик
1. Відеовопрос -
2. Музвопрос - назвіть цифру, про яку згадується в даній пісні.
3. Відеовопрос -
4. Музвопрос - які відмітки отримує дівчина в цій пісні?
2 варіант
1. Якось рано зранку птиці плавали у ставку.
Білосніжних лебедів втричі більше ніж гусей,
Качок було 8 пар вдвічі більше ніж гагар.
Скільки було птахів всього, якщо нам ще дано
Що всіх качок і гусей стільки, скільки лебедів?
Відповідь: Т.к. качок 8 пар, то всього їх 16, гагар вдвічі менше - 8. Якщо
гусей прийняти
за х, то лебедів було 3х, а це дорівнює кількості всіх качок і гусей 16 +
х. Вирішуючи
рівняння 16 + х = 3х, знаходимо х = 8 (гуси), а лебедів втричі більше -
24.
Гагар - 8, Качок - 16, Гусей - 8, Лебедів - 24.
2. Три сусіда мужика Федір, Яків і Лука,
Щоб завжди з водою бути стали свій колодязь рити.
Але Лука раптом каже: «Адже момент один забутий.
Потрібно довжини всіх доріг від колодязя на поріг
Зробити рівними друзі допускати образ не можна ».
Можна ль це зробити їм, і скажи шляхом яким?
Відповідь: колодязь вирити в центрі описаного кола, через точку поворотів
сусідів.
3. У сім'ї я ріс один на світі
І це правда до кінця.
Але син того, хто на портреті
Син мого батька.
Хто ж зображений на портреті?
Відповідь: тому син мого батька - я сам, то на портреті - батько.
4. З корабля була скинута мотузкові сходи. Відстань між дощечками
15 см. Приплив йде зі швидкістю 5 м / с, через який час вода покриє
7 дощечок, якщо 2 дощечки вже були у
воді?
Відповідь: корабель піднімається
з припливом.
Чорний мішок.
1. Відеовопрос - скільки було синіх намистин на браслеті?
2. Музвопрос - назвіть цифру, якою так радіють в даній пісні.
3. Відеовопрос - що лежало поруч з кубом?
4. Музвопрос - в цій пісні згадують таблицю множення, що саме.
Конкурс капітанів
1 варіант
1. Веселий малюнок. Кожен член команди (включаючи групу підтримки) на
альбомному аркуші малює один геометричний об'єкт. Цей листок віддається
капітану команди і він на чистому альбомному аркуші зображує який-небудь
малюнок з усіх даних об'єктів.
Завдання: покажіть КВІТКА.
2. Асоціація. Цей конкурс починає команда, яка набрала більше очок.
Капітану на вушко повідомляється якесь
слово. Він на вушко
ведучому називає 6 асоціацій пов'язаних з даним словом. Потім ведучий
повідомляє ключове слово всій команді. Кожен член команди (включаючи групу
підтримки) називає по одній своїй асоціації цього слова. За кожне
збіг команда отримує 2 бали.
Завдання: перший команді - РОМБ.
Друге
команді - КРУГ.
2 варіант
1. Веселий малюнок. Кожен член команди (включаючи групу підтримки) на
альбомному аркуші малює один геометричний об'єкт. Цей листок віддається
капітану команди і він на чистому альбомному аркуші зображує який-небудь
малюнок з усіх даних об'єктів.
Завдання: покажіть РОБОТА.
2. Асоціація. Цей конкурс починає команда, яка набрала більше очок.
Капітану на вушко повідомляється якесь
слово. Він на вушко
ведучому називає 6 асоціацій пов'язаних з даним словом. Потім ведучий
повідомляє ключове слово всій команді. Кожен член команди (включаючи групу
підтримки) називає по одній своїй асоціації цього слова. За кожне
збіг команда отримує 2 бали.
Завдання: перший команді - КВАДРАТ
Друге
команді - окружні
г) косинуса угла к синусу.
Ответ: противолежащего катета к прилежащему.
4. Что невозможно сделать только с помощью циркуля и линейки?
а) построить угол равный данному;
б) разделить угол на три равные части;
в) провести к прямой перпендикуляр;
г) провести биссектрису любого угла.
Ответ: разделить угол на три равные части.
5. Если катет прямоугольного треугольника равен половине
гипотенузы, то угол,
лежащий против этого катета, равен:
а) 900;
б) 450;
в) 600;
г) 300.
Ответ: 300.
6. При пересечении двух параллельных прямых секущей, какая пара
углов
неравная?
а) вертикальные углы;
б) соответственные углы;
в) накрестлежащие углы;
г) внутренние односторонние.
Ответ: внутренние односторонние.
Занимательная математика
1 вариант
1. Мой знакомый Саша однажды мне сказал: «Позавчера мне было 10
лет, а в
будущем году исполнится 13 лет». Может ли быть такое?
Ответ: 31 декабря Саше исполнилось 11 лет, а разговор происходил
на следующий день, 1
января.
2. По тропинке вдоль кустов шло 11 хвостов.
Сосчитать я также смог, что шагало 30 ног.
Это вместе шли куда-то петухи и поросята.
А теперь вопрос таков, сколько было петухов
И узнать я был бы рад сколько было поросят?
Ответ: если петухов принять за х, то поросят 11-х. У
петухов две ноги - 2х, у поросят -
4(11-х), всего ног 30. Решая уравнение 2х+4(11-х)=30
находим х=7 (петухи), тогда поросят 4.
Петухов - 7, Поросят - 4.
3. - Бабушка сколько лет твоему внуку?
- А ему, милый, столько месяцев сколько мне лет.
- А сколько же тебе лет?
- Нам с внуком вместе 65 лет. А уж сколько лет внуку сосчитай
сам.
Ответ:Бабушке - 60 лет, Внуку - 5
лет.
4. Ребята пилят брёвна на метровые куски. Отпиливание
одного куска занимет одну
минуту. За сколько времени они распилят
бревно длиною 10 м ?
Ответ: за 9 минут.
Чёрный ящик
1. Видеовопрос -
2. Музвопрос - назовите цифру, о которой упоминается в данной
песни.
3. Видеовопрос -
4. Музвопрос - какие отметки получает девушка в этой песни?
2 вариант
1. Как-то рано по утру птицы плавали в пруду.
Белоснежных лебедей втрое больше чем гусей,
Уток было 8 пар вдвое больше чем гагар.
Сколько было птиц всего, если нам ещё дано
Что всех уток и гусей столько, сколько лебедей?
Ответ: Т.к. уток 8 пар, то всего их 16, гагар вдвое меньше - 8.
Если гусей принять
за х, то лебедей было 3х, а это равно количеству всех уток и
гусей 16+х. Решая
уравнение 16+х=3х, находим х=8 (гуси), а лебедей втрое больше -
24.
Гагар - 8, Уток - 16, Гусей - 8, Лебедей - 24.
2. Три соседа мужика Фёдор, Яков и Лука,
Чтоб всегда с водою быть стали свой колодец рыть.
Но Лука вдруг говорит: «Ведь момент один забыт.
Нужно длины всех дорог от колодца на порог
Сделать равными друзья допускать обид нельзя».
Можно ль это сделать им, и скажи путём каким?
Ответ: колодец вырыть в центре описанной окружности, через точку
поворотов
соседей.
3. В семье я рос один на свете
И это правда до конца.
Но сын того, кто на портрете
Сын моего отца.
Кто же изображён на портрете?
Ответ: т.к. сын моего отца - я сам, то на портрете - отец.
4. С корабля была сброшена веревочная лестница. Расстояние между
дощечками
7 дощечек, если 2 дощечки уже
были в воде?
Ответ: корабль поднимается
с приливом.
Чёрный мешок.
1. Видеовопрос - сколько было синих бусинок на браслете?
2. Музвопрос - назовите цифру, которой так радуются в данной
песни.
3. Видеовопрос - что лежало рядом с кубом?
4. Музвопрос - в этой песни вспоминают таблицу умножения, что
именно.
Конкурс капитанов
1 вариант
1. Весёлый рисунок.
Каждый член команды (включая группу поддержки) на
альбомном листе рисует один геометрический объект. Этот
листок отдаётся
капитану команды и он на чистом альбомном листе изображает
какой-либо
рисунок из всех данных объектов.
Задание: изобразите ЦВЕТОК.
2. Ассоциация.
Этот конкурс начинает команда, которая набрала больше очков.
Капитану на ушко сообщается какое-то слово. Он на ушко
ведущему называет 6 ассоциаций связанных с данным словом.
Затем ведущий
сообщает ключевое слово всей команде. Каждый член команды
(включая группу
поддержки) называет по одной своей ассоциации этого слова. За
каждое
совпадение команда получает 2 балла.
Задание: 1-ой команде - РОМБ.
2-ой команде - КРУГ.
2 вариант
1. Весёлый рисунок.
Каждый член команды (включая группу поддержки) на
альбомном листе рисует один геометрический объект. Этот
листок отдаётся
капитану команды и он на чистом альбомном листе изображает
какой-либо
рисунок из всех данных объектов.
Задание: изобразите РОБОТА.
2. Ассоциация.
Этот конкурс начинает команда, которая набрала больше очков.
Капитану на ушко сообщается какое-то
слово. Он на ушко
ведущему называет 6 ассоциаций связанных с данным словом.
Затем ведущий
сообщает ключевое слово всей команде. Каждый член команды
(включая группу
поддержки) называет по одной своей ассоциации этого слова. За
каждое
совпадение команда получает 2 балла.
Задание: 1-ой команде - КВАДРАТ
2-ой команде - ОКРУЖНОСТЬ
Комментариев нет:
Отправить комментарий